Дариосиновяване
Merino lamb

Нови брутални кадри на жестокия метод „мулезиране“ оказват натиск върху Nike 

ЧЕТИРИ ЛАПИ заедно с професионални спортисти, призовават гиганта в спортното облекло: Just Don’t Do It! 

26.4.2022

Международната организация за хуманно отношение към животните ЧЕТИРИ ЛАПИ стартира кампания, насочена към спортния гигант Nike, след като във Farm Transparency Project бяха публикувани нови смущаващи кадри на ранени овце. Целта на кампанията е да сложи край на болезнената процудера „мулезиране“, която  се използва за добива на мериносова вълна за текстилните облекла на компанията. 

 

ВАЖНО: Рекламите, които може да прекъснат това видео, нямат връзка с ЧЕТИРИ ЛАПИ. Ние не можем да поемем отговорност за съдържанието им.

Хора от цял свят се насърчават да изпратят съобщение до Nike, за да подчертаят загрижеността си и да насърчат спортната марка постепенно да прекрати използването на непроследена и вероятно - мериносова вълна в продуктовата си гама. 

Спортисти, включително австрийският футболист Доминик Браунщайнер и професионалната фрирайдерка Даниела Хохмут, подкрепят призива за прекратяване на жестокия метод „мулезиране“ при добива на вълната. ЧЕТИРИ ЛАПИ призовава Nike да последва най-големите си конкуренти, Puma и Adidas, които вече поеха публични ангажименти (за 2025 и 2030 г.) да изключат веднъж завинаги жестокия и остарял метод от веригата си за производство и доставки, като се ангажират със сертифицирана вълна, при която не е използван метода „мулезиране. 

Ребека Пикало Гил, ръководител на кампанията в ЧЕТИРИ ЛАПИ, сподели : „За един спортист най-лошото нещо, което може да се случи, е да се нарани. Новите кадри ясно показват болката, която текстилната индустрия все още причинява на животните и не е предотвратила, показва и необходимостта Nike да гарантира, че не доставя вълна от умишлено наранени овце чрез жестокия метод „мулезиране“. Може би си мислите, че най-голямата марка за спортно облекло в света, която винаги е била водеща по социални каузи като расизъм, равенство между половете, екологични проблеми или приобщаване, също би довела и до поемането на отговорност към животните в своята продуктова гама, но базираната в САЩ марка не е предприела реални действия, за да изключи надеждно мериносовата вълна от продуктовата си гама и да защити овцете. Любителите на животните и феновете на спорта са разочаровани от липсата на ангажираност. Никое животно не трябва да страда за производството на спортно облекло. Nike разполага със силата за защита на хуманното отношение към животните, остава просто да го направят, в духа на собствения им призив, с който се настаниха в сърцата и умовете на хората: “Just Do It!” 

Спортистите и любителите на спорта вече се насърчават да се присъединят към инициативата на ЧЕТИРИ ЛАПИ и да призоват Nike да спре използването на придобита по жестоки и нехуманни методи вълна, като изпратят съобщение до Джон Донахю, главния изпълнителен директор на Nike. 

Мулезирането - един систематичен проблем  

Австралия е най-големият производител на вълна в света и доставя 80% от фината мериносова вълна на световните пазари на облекло. Почти цялата австралийска вълна се преработва допълнително в Китай, където Nike доставя своите текстилни изделия от мериносова вълна. Многократните запитвания на ЧЕТИРИ ЛАПИ относно статута на облеклата на Nike във връзка с мериносовата вълна останаха без отговор. 

„Според уебсайта на Nike, компанията се грижи за проследимостта и поддържа сертифицираната вълна без мулезиране. Въпреки това, марката не разкрива страната на произход на произведената мериносова вълна и не се ангажира с преход към сертифицирана вълна без мулезиране в близко бъдеще. Само с няколко продукта на базата на мериносовата вълна, за Nike би било лесно да премине към 100% проследени и сертифицирани облекла без жестоко отношение към животните във веригата си на доставки. Въпреки че обхватът е малък, последиците от това постепенно отказване ще имат огромно въздействие върху хиляди овце , на които ще бъде спестено едно ужасно страдание, освен това ще се  мотивират повече марки да последват примера на лидера в индустрията и да изпратят ясно послание към австралийската вълнена индустрия“,

допълни още Ребека Пикало Гил. 

Предистория

Последният доклад на ЧЕТИРИ ЛАПИ разкри, че мериносовата вълна често се използва за направата на спортни облекла заради своите характеристики - финост и липса на мирис  Най-големия световен производител в индустрията - Nike, не се ангажира постепенно да преустанови използването на мериносова вълна в своята продуктова гама и да разчита на надеждни сертификати за проследимост и прозрачност, за да постигне тази цел. 

ЧЕТИРИ ЛАПИ от години се бори за прекратяване на жестокия метод на мулезирането. По време на тази болезнена процедура, освен вълната се отрязва и голяма част от кожата на задната част на овце на възраст между 2 и 10 седмици, без прилагането на средства за облекчаване на болката за животните. Този процес причинява стрес, страх и изключително силна болка, която може да продължи с дни. Отдавна съществуват  устойчиви решения, сред които е преминаването към други породи овце, които са по-неподатливи към развитието на инфекции. Съществуват и сертификати, които проследяват вълната обратно до фермите, за да се изключат жестоки и остарели практики като мулезирането. През 2021 г. повече от 30 световни модни марки написаха отворено писмо до австралийската вълнена индустрия с искане да се сложи край метода „мулезиране“. Австралия е единствената страна в света, където все още се практикува.

Merino lamb

научете повече за кампанията 

тук

Търсене