Michael Kors предава и агнетата, и потребителите. В ново проучване на ЧЕТИРИ ЛАПИ, резултатите от което са описани в доклада „Какво се крие зад вълната: Прозрачност по отношение на подрязването на агнета на живо в модната индустрия”, брандът Michael Kors се нарежда на последно място сред над 100 изследвани модни марки по прозрачност и предприети действия срещу подрязването на агнета на живо , известно още като мулезиране. Мулезирането е жестока и остаряла практика, която все още се ползва за добиването на половината от вълна, използвана в модната индустрия в световен мащаб.
Време е Michael Kors да поеме ангажимент да ползва само вълна, която не е добита чрез страдание на животните.
Какво представлява подрязването на агнета на живо?
Всяка година над 10 милиона агнета изпитват невъобразима болка в резултат от подрязването на живо. При тази процедура на млади агнета, понякога едва на две седмици, се изрязва не само кожа, но и тъканв областта на опашката и гениталиите и това се прави без адекватна упойка. Въпреки наличието на по-ефективни и хуманни алтернативи, модната индустрия продължава да използва вълна добита чрез подобна жестокост.
Според докладът на ЧЕТИРИ ЛАПИ:
- 67% от марките не предоставят информация относно подрязването на живо– нито в политиките си за снабдяване, нито в етикетите на продуктите
- 84% се противопоставят на подрязването на живо, но само 33% предоставят сертификати за използване на вълна без подрязването на живо на етикетите, което затруднява взимането на информирано решение от страна на потребителите
- Michael Kors получи оценка 0 за прозрачност, сертификация и ангажираност

