Агне пред окървавена ножица

Michael Kors, защитете агнетата - страданието не е луксозно   


Използвайте своя глас сега

Включете се в движението за прекратяване подрязването на агнета на живо, познато още като мулезиране

Michael Kors предава и агнетата, и потребителите. В ново проучване на ЧЕТИРИ ЛАПИ, резултатите от което са описани в доклада „Какво се крие зад вълната: Прозрачност по отношение на подрязването на агнета на живо в модната индустрия”, брандът Michael Kors се нарежда на последно място сред над 100 изследвани модни марки по прозрачност и предприети действия срещу подрязването на агнета на живо , известно още като мулезиране. Мулезирането е жестока и остаряла практика, която все още се ползва за добиването на половината от вълна, използвана в модната индустрия в световен мащаб.  

Време е Michael Kors да поеме ангажимент да ползва само вълна, която не е добита чрез страдание на животните.  

Помогнете да спрем тази жестокост

Какво представлява подрязването на агнета на живо? 

Всяка година над 10 милиона агнета изпитват невъобразима болка в резултат от подрязването на живо. При тази процедура на млади агнета, понякога едва на две седмици, се изрязва не само кожа, но и тъканв областта на опашката и гениталиите и това се прави без адекватна упойка. Въпреки наличието на по-ефективни и хуманни алтернативи, модната индустрия продължава да използва вълна добита чрез подобна жестокост.  

Според докладът на ЧЕТИРИ ЛАПИ:  

  • 67% от марките не предоставят информация относно подрязването на живо– нито в политиките си за снабдяване, нито в етикетите на продуктите 
  • 84% се противопоставят на подрязването на живо, но само 33% предоставят сертификати за използване на вълна без подрязването на живо на етикетите, което затруднява взимането на информирано решение от страна на потребителите 
  • Michael Kors получи оценка 0 за прозрачност, сертификация и ангажираност 

За доклада 

През 2025 ЧЕТИРИ ЛАПИ изследва 102 модни марки от 11 държави чрез физически посещения в магазините и онлайн проучвания, оценявайки: 

  • Политиките за снабдяване с вълна 
  • Прозрачността в информацията предоставена на етикетите 
  • Ангажираността към прекратяване използването на вълна, добита чрез подрязване на агнета на живо 
Доклад за Прозрачност

Доклад за Прозрачност

Пълният Доклад за Прозрачност

Michael Kors: Лукс без отговорност 

Michael Kors, емблематичната американска модна марка, основана през 1981 в Ню Йорк, се е превърнала в световен лидер в модата с над 1000 магазина и годишни приходи, възлизащи на 3 милиарда долара. Но що се отнася до отговорността към благосъстоянието на животните, Michael Kors изостава.  

Известна с луксозните си облекла и аксесоари, марката продава големи количества продукти от вълна. Въпреки мащаба и влиянието си, Michael Kors няма политика относно подрязването на агнета на живо  - най-жестоката и остаряла рутинна практика за осакатяване на агнета във вълнената индустрия. Това е тревожно, особено като се има предвид, че мулезирането се прилага в над половината от световното производство на вълна. Без конкретни действия, марки като Michael Kors рискуват да упълномощят жестокостта в своите вериги на доставки.  

Докато конкуренти марки като Burberry и Calvin Klein са поели ангажимент да използват само сертифицирана вълна, добита без подрязване на агнета на живо, Michael Kors остава безмълвна и неподатлива на промяна. Време е Michael Kors да поеме отговорност и да прекрати използването на вълна, добита по този начин.  

Дайте своя глас: призовете Michael Kors да защитят агнетата 

Michael Kors игнорира опитите за контакт от страна на ЧЕТИРИ ЛАПИ, не е обявил взети мерки в политиката си за снабдяване с вълна и не се е ангажирал с използването на сертифицирана вълна без подрязване на живо. Тази липса на действие поставя бранда на последно място по хуманно отношение към животните.  

Помогнете да спрем тази жестокост като изпратите имейл до Michael Kors.   

Включете се като призовете Michael Kors да: 

  • Се ангажира с използването само на сертифицирана вълна без подрязване на агнета на живо 
  • Осигури прозрачност в етикетирането на продуктите 
  • Защити агнетата от ненужно страдание 

Напишете  коментар в социалните мрежи на Michael Kors 

Изберете един от призивите по-долу и напишете  коментар под постовете на Michael Kors:

  • #MichaelKors #ProtectLambs!
  • Michael Kors, страданието на агнетата не е луксозно. #ProtectLambs
  • Michael Kors, поемете отговорност за използване на вълна, която не е добита чрез подрязване на агнета на живо. #ProtectLambs

Изберете чрез коя социална мрежа да изпратите съобщението си директно до Michael Kors:

Защо това е важно 

Подрязването на агнета на живо , още известно като мулезиране, е практика, която се извършва само в Австралия - световният лидер в износа на вълна за направата на дрехи. Тази остаряла практика причинява неописуемо страдание на милиони невинни агнета. Стотици хиляди дори не оцеляват след подобно осакатяване. Подтиквана от глобалното търсене на вълна, тази болезнена процедура се извършва с цел предотвратяване на миаза (инфекция на кожата, причинена от ларви на мухи), въпреки че вече съществуват безопасни и безболезнени алтернативи, които се прилагат от хиляди фермери.  

Подрязването на агнета на живо не е неизбежно зло - то е избор. Модните брандове могат да изберат да използват сертифицирана вълна, която не е добита по този начин и така да помогнат за прекратяването на жестокостта към животните. От нас зависи да изискваме повече: защитата на агнетата започва с това да държим марките отговорни.  

  • Отговорността не е опция - тя е наложителна.
  • Заедно можем да сложим край на подрязването на агнета на живо. 
  • Заедно можем да направим модата по-състрадателна и хуманна към животните. 

Сподели сега

Търсене