The most (and least) animal-friendly fashion brands of 2021

Доклад на ЧЕТИРИ ЛАПИ за хуманното отношение към животните в модата

Кои са модните марки с най-(не)усточива политика за 2021г.?

30.11.2021

6 декември 2021г. - Въпреки нарастващата тенденция за хуманно отношение към животните в модата, повечето от големите марки в индустрията, все още не прилагат нужните промени. По-рано тази година ЧЕТИРИ ЛАПИ публикува проучване, което показа, че потребителите драстично са променили мнението си що се отнася до вида на материали, от които са дрехите в гардероба им след COVID-19. Данните сочат, че всеки трети се интересува дали модните брандове имат политика за хуманно отношение към животните. Второто и най-актуално издание на доклада “Хуманното отношение към животните в модата”, разглежда внимателно “отсрещната страна” - ролята на индустрията. И макар, че е постигнат голям напредък, все още предстои дълъг път преди проблемът да бъде разрешен.  

За изготвянето на доклада, ЧЕТИРИ ЛАПИ работи заедно с мониторинг платформа Good on You. В проучването бяха включени 111 международни марки, от девет различни сегмента на модния пазар - от спортна и туристическа до бърза мода. Известната модна къща Stella McCartney, както и някои от първите марки, които подкрепиха устойчивата мода - Armedangles и Mara Hoffman са най-високо оценени. Луксозни марки като Hermès, Prada and Louis Vuitton са най-ниско оценени. 

Въпреки нарастващия интерес към устойчивата мода, по-малко от една трета (32%) използват само вълна и имат приета политика за това. А само малко повече от половината (57%) въобще имат политика за хуманно отношение към животните. Най-голямото предизвикателство остава не приемането на такава политика, а прилагането ѝ в действие. 

Four Paws Infographic Best & Worst Brands

“Докладът ни показва, че въпреки загрижеността на обществото за хуманното отношение към животните, повечето модни марки все още знаят прекалено малко за страданията, на които животните са подложени във веригата на производство. Марките казват, че се интересуват от темата, но проучванията показват, че повечето или нямат или не прилагат политика за хуманно отношение към животните.” 

Джесика Медкалф, Глобален мениджър за корпоративна ангажираност – Текстил в ЧЕТИРИ ЛАПИ. 

Луксозната и бързата мода са с най-лоши резултати

Изненадващо е, че луксозна марка като Stella McCartney оглавява класацията, докато резултатите на други подобни висок-клас марки са напълно различни. Луксозните марки заемат 23% от модния пазар и са един от сегментите в индустрията с най-лоши резултати що се отнася до хуманни практики. Това, до голяма степен, се дължи на високия процент на експлоатация на животни за добив на материали, отказа да заложат изцяло на сертифицирана вълна и липсата на каквито и да е било политики за хуманно отношение към животните. Бързата мода (заемаща 53% от пазара) е на предпоследно място по хуманност в списъка, редом до луксозните марки. От другата страна на спектъра - сегментите с най-хуманна мода са така наречените “устойчива марки” и туристическа екипировка с резултат 71% и 76% хуманност. 

Бавна, но постоянна промяна  

От 2020г. насам, 14% от проучените в доклада марки са подобрили рейтинга си за хуманно отношение към животните. Броят на марките, които сега разполагат поне с описана политика за хуманно отношение към животните, се е удвоил до 57%., а още 14% марки са направили обещание да спрат употребата на дадени материали с животински произход. 

Four Paws Infographic Key findings about fashion brands

“Добрата новина е, че промяната се случва и това е благодарение на упоритата работа на ключови личности в индустрията, фантастичните иновации, които направиха много природосъобразни материали достъпни, както и интереса, и избора на потребители да не купуват дрехи от марки, които нямат политика за хуманност към животните. Доволни сме да видим, че все повече марки предприемат действия за защита на животните, но все още милиони животни, които продължават да страдат. От скубане и одиране до фабрично отглеждане в тесни клетки, те всекидневно са подложени на мъчения в името на модата. Докладът ни има за цел да накара повече марки да направят нужните промени, за да спре страданието на животните.” 

Джесика Медкалф, Глобален мениджър за корпоративна ангажираност – Текстил в ЧЕТИРИ ЛАПИ. 

"Ключовото тук е, че потребителите имат силата да променят индустрията. Най-добре представилите се марки ни показват не само, че промяната е възможна, но и че тя се случва само, когато всички положат усилия. Данните в доклада за хилядите модни марки, които Good On You проучи, могат да повлияят на потребителите по цял свят да преустановят ценностите си и да пазаруват по-отговорно."  

Гордън Реноуф, съ-основател на Good On You 

Списъците с "най-добрите" и "най-лошите" марки, както и пълното копие на доклада може да изтеглите от тук: https://wearitkind.four-paws.org/industry-information 

 

Background:

Над 1  милион души подкрепиха кампанията на ЧЕТИРИ ЛАПИ #Wearitkind “Облечи се с хуманност!” и техният брой непрестанно се увеличава. От ЧЕТИРИ ЛАПИ сме отдадени на каузата да повлияем на модната индустрия, да направи нужните промени, за да се спре страданието и експлоатацията на животните. Всяка стъпка към постигането на целта ни ще продължи да бъде отбелязвана в новите издания на доклада ни за хуманно отношение на към животните.  Animal Welfare in Fashion Report.

Как протече оценяването на марките: 

Системата за оценяване “Good On You” обобщи данни от външни класации, сертификати, стандартни системи, позицията и ангажираността на марките за устойчивата мода в КСО докладите им и публично достъпна информация за материалите, които използват, за да оцени всяка дадена марка. Тези данни бяха сравнени и разгледани подробно, за да се установи хуманното отношение на марките към животните. ЧЕТИРИ ЛАПИ е партньор и консултант на “Good On You” към секцията за оценяване на хуманното отношение към животните в модата.  

 

Рейтингът на марките, както е отбелязан в приложението Good On YouРезултати (%)
Отлични100-91
Добри90-75
Средни74-60
Незадоволителни59-10
Слаби (Да се избягват от употреба) 9 >  (включително и негативните резултати)
Two merino lambs

По-хуманната мода започва с теб!


Облечи се с хуманност! 
#Wear it Kind.

Вижте още

Сподели сега

Търсене