Крави във ферма

Ново проучване: Пандемията води до засилена нужда от хуманност в модата

ЧЕТИРИ ЛАПИ разкрива, че 92% от българите искат модната индустрия да постави като приоритет хуманното отношение към животните

3.8.2021

Всяка година безброй животни страдат, биват осакатени или умират, превръщайки се в източник на кожа и вълна за модната индустрия. Ново проучване, изготвено от  ЧЕТИРИ ЛАПИ, отбелязва засилено желание за по-хуманно отношение към животните, що се касае до гардероба ни.

You Gov анкета, проведена сред почти 14,000 участници в 12 държави, включително и в България, установява, че около две трети от пълнолетното население (64%) осъзнават наличието на жестокост към животните в модната индустрия, а от началото на пандемията, една трета (31%) се стремят към закупуване и използване на по-природосъобразни и хуманни продукти или напълно избягват стоки на животинска основа.

Сребърна лисица в клетка

Кампанията на ЧЕТИРИ ЛАПИ “Облечи се с хуманност” („Wear it Кind”) стартира за първи път и у нас, като призовава потребителите, както и производителите в индустрията, да кажат „НЕ!“ на жестокостта към животни като изберат устойчивата мода.

Според проучването на ЧЕТИРИ ЛАПИ, всеки трети възрастен (общо около 35% от българите) предпочита дадена модна марка пред друга, ако сред нейните приоритети е хуманността към животните. Нивото на информираност за порочните практики и нередностите в модата непрекъснато се покачва. Наред с опазването на околната среда и социалните проблеми като лоши условия или ниско заплащане на труда например, 92 % от българите искат компаниите да направят закрилата на животните и отказването от материали с животински произход основен приоритет.

„Резултатите от проучването в световен мащаб сочат, че все повече потребители очакват производителите да гарантират за хуманността към животните, използвани в процеса на снабдяване със суровини, като вълна, например, и по цялата верига на доставки в модната индустрия. Заявявайки ясно позицията си на загриженост, потребителите правят стъпка в правилната посока, а за тях е и по-вероятно да отговорят на исканията и нуждите на пазара си. Въпреки окуражаващите резултати е нужно все повече хора да са осведомени за наличието на жестокост към животните, когато купуват дрехи и модни продукти, да изискват повече прозрачност в процеса  и за постигане на добри резултати - цялостно намаляване употребата на материали с животински произход“ 

казва Джесика Медкалф, експерт по хуманното отношение към животните в модната индустрия в ЧЕТИРИ ЛАПИ.

жена с овца

Tенденцията наречена „състрадание“

Проучването разкрива, че от началото на коронавирусната пандемия навиците, свързани с модните покупки значително са се изменили, отбелязвайки впечатляващите 50% промяна. В Италия почти две трети (64%) от населението са направили промени в начина си на купуване на стоки. Четвърт от анкетираните французи (27%) твърдят, че търсят устойчива мода с високи стандарти по отношение на благосъстоянието на животните, но също така са най-незаинтересовани (8%) към абсолютно отхвърлянето на животински продукти. Същевременно една осма (13%) от глобалното население са взели решение да избягват модни продукти на животинска основа - южноафриканци (20%) и австрийци (17%). Според проучването, направено в България, към по-хуманна мода са се насочили 28% от анкетираните.

Стадо овце в големи клетки

 “Облечи се с хуманност” (Wear it Kind)

ЧЕТИРИ ЛАПИ  е организация, която вече е доказала усилията си в постигането на промяна към по-хуманна и устойчива мода, подтиквайки марки като Puma и Calvin Klein да се откажат от мериносовата вълна, добита след порочната практика на мулезиране (mulesing: болезнено осакатяване на млади агнета, като се изрязват големи парчета кожа от задните им части), въпреки достъпни други безболезнени алтернативи на този процес.

ЧЕТИРИ ЛАПИ е помогнала за осъществяването на програмата Fur Free Retailer, в която над 1 500 модни брандове са дали своето обещание никога да не използват ценни кожи или материали с животински произход.

„Чрез новата кампания “Облечи се с хуманност” (Wear it Kind)  обещаваме да подкрепяме и окуражаваме производителите да намалят употребата на материали с животински произход, като ценни кожи, например, за да се подсигури хуманно отношение към животните и с времето - да се заменят с устойчиви материали. Докато фокусът в последно време е върху кожата с естествен косъм, много други нехуманни практики продължават с пълна сила, като: оскубването на перушина от живи гъски, шокиращо осакатяване във вълнената индустрия, както и  брутални убийства и лоши условия на живот за животните, използвани за добив на кожа. Заедно можем да сложим край на жестокостта и да постигнем безопасно за животните бъдеще в модата“

заключава Медкалф.

Красива овца

Купувачите могат да помогнат, давайки своето обещание на Wear it Kind.


Поемете ангажимент. Обличайте се с грижа.

Включете се

Сподели сега

Търсене