lambs in the grass

Nike каза "не" на мулезирането на агнета 

Кампания на ЧЕТИРИ ЛАПИ насочи световноизвестната марка по пътя на хуманното отношение към животните чрез преминаването към сертифицирана вълна 

21.6.2023

Най-големият спортен бранд в света, Nike Inc., направи голяма стъпка в посока по-доброто и хуманно отношение към животните като се ангажира да използва сертифицирания Стандарт за вълна (RWS) в своята продуктова гама. Това е грандиозно постижение за международната организация за защита на животните ЧЕТИРИ ЛАПИ, която от години се бори срещу жестоката практика на мулезиране и по-конкретно на кампанията ни от 2022 г., насочена към Nike, когато над 80 000 спортни ентусиасти призоваха най-големия производител на спортни дрехи да последва примера на Adidas и Puma, които вече бяха поели ангажимента да ползват само Стандарта за вълна (RWS).  

ЧЕТИРИ ЛАПИ продължава да призовава всички брандове от индустрията да премахнат тази жестока и остаряла практика. 

Успешната кампания на ЧЕТИРИ ЛАПИ #StopCruelWool доведе до това, че Nike публично заявява, че отсега нататък ще използва вълна само от сертифицираните доставчици съгласно Стандарта за вълна (RWS), което изключва бруталната практика на мулезиране. Този метод се практикува само в Австралия, най-големият доставчик на мериносова вълна в света. Но след организираното протестно писмо през 2022 г., което събра над 80 000 подписа, професионални бегачи се присъединиха към маратони във Виена и Хамбург, с което повишиха допълнително обществената осведоменост за осакатяването на агнетата. Заради 50 годишния юбилей на Nike Inc. миналата година, ЧЕТИРИ ЛАПИ насочиха своя призив към прекратяване на мулезирането към най-големия Европейски логистичен център на Nike в Лакдал, Белгия. 

„Поздравяваме Nike за този важен ангажимент, който ще спаси милиони агнета от тази мъчителна за тях практика.В началото на предстоящия сезон на мулезиране в Австралия, тази новина идва в решаващ момент и изпраща силно послание към производителите на вълна, тъй като NIKE е влиятелна марка с потенциал да вдъхнови целия пазар на облекло. Тази победа беше възможна само с помощта на десетки хиляди поддръжници, борещи се заедно с ЧЕТИРИ ЛАПИ за по-добро  и хуманно отношение към животните на бранша на спортно облекло.” , сподели 

Ребека Пикало Гил, ръководител на кампанията в ЧЕТИРИ ЛАПИ. 

Припомняме, че доклад на ЧЕТИРИ ЛАПИ установи, че мериносовата вълна най-често се използва за направата на спортни облекла заради своите характеристики като финост и липса на неприятен мирис. До този момент, Nike, като най-големият световен производител на спортно облекло, не се беше ангажирала да преустанови използването на мериносова вълна в своята продуктова гама. Докато много други марки, сред които най-големите конкуренти на Nike, Adidas и Puma, вече бяха поели публични ангажименти да изключат жестокия и остарял метод по добиването на тази вълна, Nike досега не беше в крачка с обществените нагласи. 

ЧЕТИРИ ЛАПИ от години се бори за прекратяване на жестокия метод на мулезирането. По време на тази болезнена процедура, освен вълната се отрязва и голяма част от кожата от гърба на овце на възраст между 2 и 10 седмици, без прилагането на средства за облекчаване на болката за животните. Този процес причинява стрес, страх и изключително силна болка, която продължава с дни. Отдавна съществуват  по-устойчиви решения. Съществуват и сертификати, които проследяват вълната обратно до фермите, за да се изключат жестоки и остарели практики като мулезирането.  

В световен мащаб над 350 марки вече разполагат с публикувани политики за използването на сертифицирана вълна, която не е добита чрез болезнения процес мулезиране. Повече от 70 световни модни марки написаха отворено писмо до австралийската вълнена индустрия с искане да се сложи край на метода мулезиране. Австралия е единствената страна в света, където този метод все още се прилага.  

Lambs

да сложим край на мулезирането


ПОДПИШЕТЕ ТУК

Сподели сега

Търсене