
Европейският парламент решава бъдещето на кучетата и котките в ЕС
Международната организация за защита на животните ЧЕТИРИ ЛАПИ настоява за по-строги промени в новия „Регламент относно хуманното отношение към кучетата и котките и тяхното проследяване“. Към призива се присъединиха и още десет български организации за защита на животните.
Отнемани от майките им твърде рано, продавани от багажника на кола на празен паркинг, неизлечимо болни и пренасяни през границите от безскрупулни продавачи - само за да умрат малко след като са предадени на нищо неподозиращите им нови собственици. Това е жестоката реалност на хиляди кучета и котки, които всяка година се продават незаконно в Европейския съюз. Тъй като годишното търсене на кучета в ЕС се оценява на 4,6 милиарда евро, нелегалната търговия се възползва от законовите пропуски, причинени от несъответстващите разпоредби на държавите в ЕС. Според международната организация за защита на животните ЧЕТИРИ ЛАПИ, 79 % от тези кучета не могат да бъдат проследени до проверени или законни източници. Предвид предстоящото гласуване на 3-ти юни на „Регламента относно хуманното отношение към кучетата и котките и тяхното проследяване“ от Комисията по земеделие и развитие на селските райони, ЧЕТИРИ ЛАПИ призовава членовете на Европейския парламент да се възползват от тази рядка възможност за постигане на дългосрочна промяна в областта на хуманното отношение към животните в ЕС и за ограничаване на дейността на престъпните трансгранични мрежи.
С видео обръщение ЧЕТИРИ ЛАПИ алармира членовете на Европейския парламент за мащаба и сериозността на проблема с незаконната търговия с домашни любимци и настоява за две изключително важни изменения в „Регламента относно хуманното отношение към кучетата и котките и тяхното проследяване“, които трябва да бъдат гласувани в окончателния му вариант на 3-ти юни:
- Задължителната идентификация и регистрация на всички кучета и котки в ЕС, без изключения, ще направи животните и техните продавачи проследими, като няма да остави възможност за трафик, незаконно развъждане и анонимна продажба.
- Строг контрол върху онлайн обявите. Всички онлайн обяви за кучета и котки да получават разрешение за публикуване, само ако регистрацията на кучето или котката към продавача може да бъде предварително проверена, което ще гарантира отчетност и прозрачност на всеки етап от продажбата и закупуването на домашен любимец. Това ще защити както животните, така и техните бъдещи собственици.
Освен с видео обръщение, българският офис на ЧЕТИРИ ЛАПИ се обърна към евродепутатите от страна на България, членове на Комисията по земеделие и развитие на селските райони, с отворено писмо, подкрепено от още десет организации за защита на животните в България, да гласуват за възможно най-ефективна и засилена версия на законодателното предложение на предстоящото гласуване на 3-ти юни. Организациите, които застанаха зад призива на ЧЕТИРИ ЛАПИ са: Сдружение КАЖИ (“Кампании и активизъм за животните в индустрията”), Сдружение „На Ти с Природата“, Фондация Анимал Хоуп Варна, СНЦ „Гласът на животните“, Фондация Every Dog Matters, Сдружение „Невидими животни“, SPCA Bulgaria (Society of Prevention of Cruelty to Animals Bulgaria), Фондация „Котешко сърце“, Сдружение „Бандата на 1500-те“ и Фондация “Шаро – подай лапа на изоставените”.
Въвеждането на задължителна идентификация и регистрация ще бъде от полза не само за животните, които се продават или отглеждат в приюти и развъдници, но и за бездомните.
Ако мярката се прилага и спрямо тях, идентификацията и регистрацията могат да помогнат за документиране на популациите на бездомните животни, за наблюдение на тяхното здраве и за провеждане на целенасочени кампании за кастрация, като се използват устойчиви и дългосрочни решения като метода „Хвани-Кастрирай-Ваксинирай-Върни“ (CNVR). Регистрацията на котка или куче към неговия стопанин също така ще противодейства на изоставянето и неглижирането на животното и отговорностите, свързани с него.
Прочетете още:
- Последният доклад на ЧЕТИРИ ЛАПИ за незаконната търговия с кученца в Европа
- Кампания на ЧЕТИРИ ЛАПИ „Защита на кученцата в социалните медии“